نتایج جستجو برای عبارت :

پایان نامه نقش معلمان در افت تحصیلی دانش آموزان :

درشرایط فعلی که شرایط اقتصادی جامعه، موجب شده است اضطراب، استرس و افسردگی در بین قشر معلمان نیز بالا برود که آن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، برای رفع یا کاهش اختلالات رفتاری باید با برگزاری کارگاههای آموزش روانشناسی مختلف که چگونه بچه ها را شاد کنند و اضطراب و استرس آن ها را از بین ببرند، حداقل سالی یکبار اقدام کرد و منوط به چهارسال دوره آموزشی تربیت معلم نباشد.اگر معلمان بی نشاط باشند؛دانش آموزان نیز ضربه خواهند خورد.
 وزارت آموزش و پرورش به ۴۳ سوال پرتکرار مدیران، معلمان، دانش آموزان و والدین درباه شبکه دانش آموزی "شاد" پاسخ داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن" شاد" فراهم خواهد شد.
پس از راه‌اندازی شبکه دانش آموزی دانش‌آموزی، سوالاتی از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد نحوه کار این شبکه ارسال ‌شده است که اولین نسخه پاسخ به این پرسش‌ها که در طبقه‌بندی‌های (سؤالات عمومی، مدیران،
 
مقاله تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان 
تشویق و تنبیه دو روش تربیتی هستند که برای رعایت مقررات و انضباط بابد در مدارس مد نظر قرار گیرند.تنبیه در مواردی به کار میرود که رفتار دانش آموز ناپسند، ...
 
تشویق و تنبیه ، کدامیک - مقالات آموزشی و تربیتی
تنبیه در مواردی بکار می رود که رفتار دانش آموز ناپسند،برخلاف مقررات و غیردلخواه است و می خواهیم آن را خاموش و ... تشویق مناسب و بجا در یادگیری تأثیر به سزایی دارد.
 
تشویق و نقش آن در پی
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
مراسم پرشور روز مجلات رشد دانش آموزی در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار گردید.با هماهنگی شورای معلمان برنامه های‌متنوع و تفریحی شاد با کمک دانش آموزان معلمین و کادر اجرایی دبستان انجام شد.
عناوین برنامه های اجرا شده در این روز:
۱-برپایی بازارچه خیریه توسط دانش آموزان در راستای طرح مدرسه ویژه
۲-برنامه قصه خوانی و شعر گویی و داستان از‌مجلات رشد
۳-فعالیت ساخت مجلات رشد توسط دانش آموزان
۴-ساخت دست سازه و کاردستی های شماره های‌مختلف مجلات رشد ت
اوج یادگیری برای شما دانش آموزان
اوج یادگیری برای شما دانش آموزان
سایت رسمی اوج یادگیری در خدمت دانش آموزان
برنامه تلویزیونی اوج یادگیری از دو سال گذشته در حال پخش می باشد و جدیدترین
 تکنیک های آموزشی توسط معلمان برتر کشور ارائه می شود و شما دانش آموزان می توانید
 از این تکنیک ها و روش های ناب نهایت استفاده را ببرید.
استاید موسسه اوج یادگیری :
مهندس امیر مسعودی مدرس درس ریاضی و فیزیک
دکتر امیر دانش زاده مدرس درس زبان انگلیسی
مهندس عارف ربیع
اوج یادگیری برای شما دانش آموزان
اوج یادگیری برای شما دانش آموزان
سایت رسمی اوج یادگیری در خدمت دانش آموزان
برنامه تلویزیونی اوج یادگیری از دو سال گذشته در حال پخش می باشد و جدیدترین
 تکنیک های آموزشی توسط معلمان برتر کشور ارائه می شود و شما دانش آموزان می توانید
 از این تکنیک ها و روش های ناب نهایت استفاده را ببرید.
استاید موسسه اوج یادگیری :
مهندس امیر مسعودی مدرس درس ریاضی و فیزیک
دکتر امیر دانش زاده مدرس درس زبان انگلیسی
مهندس عارف ربیع
مثلثات یکی از مباحث مهمی هست که بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان با آن مشکل دارند. به همین خاطر روش‌هایی که عملکرد دانش‌آموزان را بهبود ببخشد، طرفداران زیادی دارد. یکی از این روش‌ها، تلفیق ارزشیابی و یادگیری است که می‌تواند منجر به یادگیری عمیق‌ شود.در مقاله زیر تاثیر کاربرد نقشه مفهومی در ارزشیابی مثلثات در دانش‌آموزان بررسی شده.مشاهده مقاله: https://plink.ir/Ifqt4
+پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله را مطالعه کنید✍+ به کارگیری روش گفته شده در مقاله، بس
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) آماده بهره برداری شد.
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به نام SHADAP با مالکیت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش، در مرحله بهره برداری قرار گرفت.
مدیران، معلمان و دانش آموزان، می توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس  shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند...
ادامه مطلب
معلمان تازه کار زیادی وجود دارند که در سال های اول تدریس خود نیازمند مشاوره درسی و راهنمایی های معلمان با تجربه هستند تا بتوانند برنامه ریزی سال تحصیلی و روش های آموزشی نوین را به خوبی پیش ببرند. معلمانی که سال ها است در زمینه آموزش فعال بوده اند می توانند روش های تدریس، نوع تعامل با دانش آموزان، ترفند های آموزشی، برنامه ریزی درسی و نحوه کنترل عصبانیت در مواقع حساس را به معلمین تازه کار آموزش دهند تا این افراد با خیال راحتر و با اعتماد به نف
به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز یکشنبه در نشست شورای منطقه ای آموزش وپرورش اردکان افزود: دانش آموزان مهمترین رکن نظام آموزش و پرورش محسوب می شوند که باید به شادابی این سرمایه های ملی توجه وی‍ژه شود .وی اضافه کرد: اگر به توانایی های ابعاد وجودی دانش آموزان نظیر عاطفی ، اخلاقی و معنوی توجه نشود به توانایی و شایستگی ها دست نخواهند یافت .معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری اردکان با بیان اینکه خوشبختانه مربیان و معلمان مدارس این شهرستان به
یکی از راهکارها برای نشر شادی و نشاط در دانش آموزان موسیقی است. پخش موزیک های آرام، شاد و نشاط بخش در ساعات تفریح و ورزش یا زنگ صبحگاهی میتواند در رفع خستگی دانش آموزان و افزایش شور و اشتیاق آنان موثر باشد. در این بخش یک نرم افزار حاوی موزیک های مناسب دانش آموزان معرفی شده است.
 
معلمان محترم می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود کنند.
ویژگی یک دانش آموز خوب
ویژگی یک دانش آموز مطلوب از زبان استاد سلامدانش آموز خوب کیست؟
بیش از هر چیز ، معلمان می خواهند شاهد رشد و پیشرفت دانش آموزان خود باشند. آنها می دانند که کلاس درس آنها مملو از شاگردان بسیاری با سطوح مختلف توانایی است و فقط دوست دارند که هر دانش آموز نسخه های بهتری از خود نشان دهد.
وظیفه معلم این است که آموزش های مختلف درس را در کلاسهای تدریس خصوصی و عمومی برای ارائه به دانش آموزان با نیازهای فردی متفاوت برآورده کند، مع
معلمان هر دانش آموز در طی سال های تحصیلش تاثیرات بسیاری بر او دارند چرا که آنها هم درس زندگی یاد می دهند و هم درسای حفظی و یکی از آن درس های زندگی «شاد زیستن» است. این کار می تواند از داخل کلاس و مدرسه آغاز شود تا به روحیه دانش آموزان و همچنین به معلمان کمک کند تا به بهترین شکل در محیطی شاد و جذاب تدریس کنند.در اینجا به برخی موارد که معلمان می توانند رعایت کنند تا فضای مدرسه شاداب تر ئ بهتر شود اشاره می کنیم:
1. دادن مسئولیت به دانش آموزان
2. استفا
 
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است. زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌
معلمان هر دانش آموز در طی سال های تحصیلش تاثیرات بسیاری بر او دارند چرا که آنها علاوه بر آموزش کتابهای درسی به او درس زندگی یاد می دهند که یکی از آن درس های زندگی «شاد زیستن» است. این کار می تواند از داخل کلاس و مدرسه آغاز شود تا به روحیه دانش آموزان و همچنین به معلمان کمک کند تا به بهترین شکل در محیطی شاد و جذاب تدریس کنند.در اینجا به برخی موارد که معلمان می توانند رعایت کنند تا فضای مدرسه شاداب تر و بهتر شود اشاره می کنیم:
1. دادن مسئولیت به دان
 
چند واقعیت خواندنی در مورد ویژگی مدارس ژاپنی
 
1. معلمان دانش آموزان را از کلاس اخراج نمی کنند
 
در ماده 26 قانون اساسی ژاپن آمده است :" همه مردم حق دارند که از آموزش برابر برخوردار شوند." و به همین دلیل معلمان ژاپنی جرات نمی ‎کنند که دانش آموزان بی انضباط را از کلاس بیرون کنند و در نتیجه معلمان ژاپنی عادت دارند که با این گونه دانش آموزان کنار بیایند و رفتارشان را اصلاح کنند.
 
ممنوعیت این کار در ژاپن به این دلیل است که اگر دانش آموزان بی انضباط
این بخش از جشنواره  برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اضافه شد که شامل ۶ رشته می‌باشد.
زبان و ادبیات فارسی(احساس واژه ها)
پژوهش
دست‌سازه‌ها
زبان انگلیسی (فقط برای دانش‌آموزان پایهٔ هشتم)
علوم آزمایشگاهی (فقط برای دانش‌آموزان پایهٔ هفتم)
بازارچهٔ کار و فناوری  میتوانید شیوه نامه را از اینجا دانلود کنید
گر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طرف
مرا می شناسی؟ 
مراسم عروسی بود پیرمردی در گوشه سالن تنها نشسته بود که داماد پیشش آمد و‌ گفت: سلام استاد آیا منو می‌شناسید. معلم بازنشسته جواب داد:خیر عزیزم فقط می‌دانم مهمان دعوتی از طرف داماد هستم.و داماد ضمن معرفی خود گفت: چطور آخه مگه میشه منو فراموش کرده باشید یادتان هست سال‌ها قبل ساعت گران قیمت یکی از بچه‌ها گم شد و شما فرمودید که باید جیب همه دانش‌آموزان را بگردید و گفتید همه باید رو به دیوار بایستیم و من که ساعت را دزدیده بودم ا
    مدرسه پس از گهواره مادر ، دومین خاستگاه پرورش ، تعلیم و تربیت فرزندان هر کشوریست که اگر بیشتر از مادر ، مهر و خیرخواهی نسبت به اطفال خویش نداشته باشد ، کمتر از وی نیز این احساس را ندارد. دوران مدرسه ، دوران دوستی بین دوستان ، تعلیم و تدریس معلمان ، ادب آموزی دانش آموزان و فرهیختگی پاره ی تنان کشورند. 
  مدرسه ، هرروز چشم خویش را به راه ها دوخته و منتظر رسیدن فرزندانش می شود تا آنها را با دستان پر مهر خویش نوازش کند و راه زندگانی را به آنان ب
ب) پیشنهاد به معلمان  
1-استفاده از روش های فعال تدریس
۲-استفاده از روش های مناسب تشویق و تنبیه
۳-عدم استفاده از تنبیه بدنی
۴- استفاده از وسایل کمک آموزشی
۵- برقراری ارتباط حسنه با دانش آموزان
۶- ترغیب دانش آموزان به فعالیت های گروهی
۷- استفاده از روش گردش علمی و نمایشنامه ای
۸- جلوگیری از هر نوع برخورد لفظی و بی احترامی به دانش آموزان
۹-اختصاص بخشی از کلاس به گفتن لطیفه
۱۰- استفاده از موسیقی سر کلاس درس در موقعیت مناسب
۱۱- تشکیل تیم های ورزش معلم
در رابطه با مسابقات فرهنگی هنری در شورای دانش آموزی تصمیم براین گرفته شد که علاوه برتوجیه دانش آموزان در برنامه های آغازین فرم علاقه مندی دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز در اختیار دانش آموزان قرار دهیم جهت تکمیل و اعلام آمادگی در مسابقات فرمها توسط کمیته فرهنگی هنری صبا حسینی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و طبق فرمها در مسابقات مختلف از دانش آموزان ثبت نا م کردیم و پس از استعداد یابی هر کدام از مسئولین کمیته ها مسئول قسمتی از مسابقات شدن
اگر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طر
در مراسم عروسی، پیرمردی در گوشه سالن تنها نشسته بود که داماد جلو آمد و‌ گفت: سلام استاد، آیا منو می‌شناسید؟
معلم بازنشسته جواب داد: خیر عزیزم فقط می‌دانم مهمان دعوتی از طرف داماد هستم.
داماد ضمن معرفی خود گفت: چطور آخه. مگه می‌شه منو فراموش کرده باشید؟!یادتان هست سال‌ها قبل ساعت گران قیمت یکی از بچه‌ها گم شد و شما فرمودید که باید جیب همه دانش‌آموزان را بگردید و گفتید همه باید رو به دیوار بایستیم و من که ساعت را دزدیده بودم، از ترس و خجالت
    قطعا برای اینکه مدرسه به محیطی شاد تر تبدیل شود ، باید عوامل مختلفی دست در دست هم دهند ؛ یکی از این عوامل ، معلمان و مدیران هستند.
   معلمان برای اینکه در کلاس ، جو سرد و بی روح را بشکنند ، باید از خود شروع کنند ؛ معلمان جدی و سرد نمی توانند دانش آموزانی شاداب تربیت کنند ، به همین منظور باید معلمان اصلاحاتی در خود انجام بدهند، برای مثال کمی جدیّت را کنار گذاشته و شوخ تبعی را گاه در بین تدریس خود اسفاده کرده تا جوّی متعادل به دست آید ، به همین
 
 
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
 - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
 - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس
 - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
 - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در راب
وظایف دانش آموزان

هرکدام از ما به عنوان افراد جامعه وظایفی داریم. مدیر، ناظم، معلم، کارمند بانک یا حتی دکتر و... اگر به خوبی از عهده وظایف خویش برنیایند باعث آشفتگی در زندگی شخصی و جامعه می‌شوند. دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن‌ها می‌توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند. دانش آموزان در انجام وظایف نیازمند هدایت والدین و اولیای مدرسه هستند و اثر گذاری این
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که "آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر ، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟"
دولت ، خانواده‌ها، معلمان و خود دانش آموزان چه کار باید بکنند تا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شادوپرنشاط شود؟
 
 
اولین گام برای ایجاد یک محیط شاد برای دانش آموزان در مدارس تفکیک وظایف هرکدام از کسانی است که به نحوی در این محیط نقش دارند حال چه به صورت مستقیم ،چه به صورت غیر مستقیم باشد.بدون شک مهم ترین نقش را معلمان و مدیران مدارس ایفا میکنند که به طور مستقیم با دانش آموزان برخورد دارند در اکثر مدارس شیوه آموزش به سمتی رفته که معلمان به آموز
✅انواع دانش آموزان از نظریادگیری:
دریک کلاس درس سه گروه دانش آموز وجود دارد:1-کلامی2-تصویری3-دست ورز
✅کلامی:یادگیری در این گروه از دانش آموزان،از راه شنیداری است.یادگیری از جزء به کل است.با تکرار از درس،آموزش در آنها صورت می گیرد.
نوع تکلیف در این گروه،از طریق بازگو کردن مطالب و تحقیق کردن است.بچه های کلامی،از کلام به مرحله مجرد می رسند.
✅دسته دوم:دانش آموزان تصویری:یادگیری در این گروه از دانش آموزان،ازراه دیدار است.یادگیری از کل به جزء است.
ورود به سایت شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) shad.medu.ir – وزارت آموزش و پرورش + دانلود اپلکیشن

جهت دانلود برنامه و اپلکیشین شاد روی لینک زیر کلیک کنید:
لینک دانلود
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)
آموزش در بستر اینترنتی با استفاده از اپراتورهای موجود فراهم شده و شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را برقرار کرده‌ایم تا معلمان از طریق این شبکه دروس را با دانش‌آموزان به اشتراک گذاشته و طرح سؤال و آزمون کنند.
مراحل تشکیل کلاس های مجازی در سامانه شاد (شبک
راهکارهای کاربردی برای داشتن یک کلاس خوب
 
استاد سلام مرجع تدریس خصوصی این راهکارها را برای شما بازگو میکند. همراه ما باشید:
ویژگی های یک معلم خوب
بهترین معلمان چه کسانی هستند؟
 
بهترین معلمان کسانی هستند که پتانسیل یادگیری در دانش آموز را افزایش میدهند. در شروع سال تحصیلی معلم و مربی با ایجاد روابط صمیمانه و احترام آمیز با دانشآموزان علاقهمندی آنها را به مبحث آموزشی افزایش میدهد که این امر باعث به حداکثر رسیدن پتانسیل یادگیری در آنها میش
تعلیم و تربیت دانش آموزان نه تنها تحت تاثیر کلام معلم وآموزشهای غیر کلامی و غیر زبانی می باشد بلکه آراستگی تجهیزات آموزشی نیز در انتقال پیام و یاد گیری دانش آموزان نقش به سزایی دارد.در و دیوار مدرسه و کلاسهای درس̦صندلی ها̦ نیمکت ها̦ تابلوها̦ بخاری هاو... کلاسهای تمیز با رنگهای مناسب سرویسهای بهداشتی و فضای فیزیکی مدرسه همه و همه می تواند حامل پیام برای دانش آموزان باشد و بر رشد شخصیت فردی و اجتماعی و نیز تامین بهداشت روانی دانش آموزان تاثیر
در رابطه با برگزاری المپیاد ورزشی همکاری با مربی تربیت بدنی آموزشگاه و تقسیم کارها بین اعضاء شورای دانش آموزی و پیشتازان با همکاری شورای مدرسه و برگزاری شورای معلمان و تهیه مقدمات برگزاری المپیاد و گرفتن تشک های مخصوص جهت اجرا و تشویق دانش آموزان و گروه بندی دانش آموزان توسط مربی تربیت بدنی و  تمرین ورزشهادر سالن ورزشی با همکاری خانم نوروزیان  و اجرای المپیاد در آموزشگاه و ارسال گزارش به اداره.
ورود به سایت شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) shad.medu.ir – وزارت آموزش و پرورش + دانلود اپلکیشن

جهت دانلود برنامه و اپلکیشین شاد روی لینک زیر کلیک کنید:
لینک دانلود
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)
آموزش در بستر اینترنتی با استفاده از اپراتورهای موجود فراهم شده و شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را برقرار کرده‌ایم تا معلمان از طریق این شبکه دروس را با دانش‌آموزان به اشتراک گذاشته و طرح سؤال و آزمون کنند.
مراحل تشکیل کلاس های مجازی در سامانه شاد (شبک
پیشنهاد به مشاوران، مربیان پرورشی۱-معرفی الگوهای مناسب علمی، ورزشی، فرهنگی به دانش آموزان۲-توجه به بهداشت روانی و جسمی دانش آموزان۳-برگزاری جنگ خنده در مراسم صبحگاهی یا اعیاد که با گفتن لطیفه های مناسب و اخلاقی باعث ایجاد شور و نشاط و تخلیه هیجانی می شود.۴-ایجاد تابلوی اعلانات تحت عنوان ایستگاه خنده که شامل شعرهای شادی آفرین و لطیفه های مناسب می باشد.۵- استفاده از پیام های بهداشتی شاد در تابلوی اعلانات۶- برگزاری جشن ها به مناسبت های مختلف
این بخش از جشنواره  برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اضافه شد که شامل ۶ رشته می‌باشد.
زبان و ادبیات فارسی(احساس واژه ها)
پژوهش
دست‌سازه‌ها
زبان انگلیسی (فقط برای دانش‌آموزان پایهٔ هشتم)
علوم آزمایشگاهی (فقط برای دانش‌آموزان پایهٔ هفتم)
بازارچهٔ کار و فناوری  میتوانید شیوه نامه را از اینجا دانلود کنید
تقدیر نامه معلم دانش آموز و خیرین مدرسه

جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود تقدیر نامه معلم دانش آموز و خیرین مدرسه

تقدیر نامه ی معلم دانش آموز و خیرین تقدیر نامه و متن و نامه ی تقدیر نامه ویژه ی معلمان ، تقدیر نامه ی دانش آموزان ، تقدیر نامه ی خیرین - این پکیج شامل 10 ها متن تقدیر نامه ویژه ی مدرسه ...تقدیر نامه دانش آموز  تقدیر نامه معلم - تقدیر نامه خیرین مدرسه با این پکیج تقدیر نامه ویژه ی مدرسه که برای معلم،دانش آمو
 
خانواده
مدرسه ی شاد و باروح
شاداب سازی ظاهری مدرسه
فضاسازی وزیبا سازی حیاط مدرسه
زیباسازی ساختمان مدرسه
زیباسازی وتمیز بودن نمازخانه، کارگاه و کتابخانه
پوشش های ظاهری معلمان، مدیران وکارکنان
رعایت بهداشت
معلم شاد و با روحیه
جو مدرسه
شکوفایی خلاقیت درکلاس درس
جذب مشارکت دانش آموزان در اداراه ی مدرسه
 
با توجه به اینکه در مطالب قبلی به این اشاره شد که دانش آموزان نقش بسیاری در بهبود فضای مدرسه و تبدیل آن به محیطی شاداب دارند حال می خواهیم بدانیم وظایف دانش آموزان برای دلپذیر کردن محیطی که در آن درس می خوانند و خانه دوم آنها محسوب می شود چسیت و چه کار هایی باید انجام دهند؟
1. حفظ زیبایی و پوشش ظاهری(مرتب بودن روپوش)
2. شرکت در مسابقات و انجام فعالیت هایی که دیگر دانش آموزان را به تلاش بیشتر ترغیب می کند.
3. خوش رویی و داشتن رفتاری مناسب با دیگر دا
تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
تغییر دروضعیت فیزیکی مدارس وتوجه به نیازهای دانش آموزان وتنوع برنامه ها
توجه جدی به امور معیشتی ورفاهی معلمان به منظور حضور شاداب ترآن ها درمدارس
بها دادن به دانش آموزان شاداب وپر تحرک وکنجکاو و پرسشگر
ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد وجذاب درمحیط مدرسه
شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدرسه
توجه به زیباسازی مدارس
توجه به وضعیت بهداشت محیط مدارس
توجه به نیاز
طرح کرامت پایه سوم ابتداییطرح کرامت پایه سوم ابتدایی کاربران و فرهنگیان گرامی محتوای این فایل بهتریــن و کاملتریــن طرح کرامت پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی 97-96 می باشد. که در قالب فایل WORD – (قابــل ویرایــش) و در 60 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخــت آنلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.
قابل استفاده برای معلمان پایه سوم ابتدایی
طرح کرامت پایه سوم دبستانارتباط واحد
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند اید
یکی از راهکارها برای نشر شادی و نشاط در دانش آموزان موسیقی است. پخش موزیک های آرام، شاد و نشاط بخش در ساعات تفریح و ورزش یا زنگ صبحگاهی میتواند در رفع خستگی دانش آموزان و افزایش شور و اشتیاق آنان موثر باشد. در این بخش میخواهیم یک نرم افراز دارای سرودهای شاد مدرسه را به شما معرفی کنیم.
 
معلمان محترم می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود کنند.
جزئیات ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در سال تحصیلی جدیدرئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور:در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از برگزاری اردوها و مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اجرای دوره‌های آموزش خانواده، دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی دارای
ادامه مطلب
تعلیم و تربیت دانش آموزان نه تنها تحت تاثیر کلام معلم وآموزشهای غیر کلامی و غیر زبانی می باشد بلکه آراستگی تجهیزات آموزشی نیز در انتقال پیام و یاد گیری دانش آموزان نقش به سزایی دارد.در و دیوار مدرسه و کلاسهای درس̦صندلی ها̦ نیمکت ها̦ تابلوها̦ بخاری هاو... کلاسهای تمیز با رنگهای مناسب سرویسهای بهداشتی و فضای فیزیکی مدرسه همه و همه می تواند حامل پیام برای دانش آموزان باشد و بر رشد شخصیت فردی و اجتماعی و نیز تامین بهداشت روانی دانش آموزان تاثیر
در مورد دانش‌آموزان ترک تحصیل چه اقدامی انجام دهیم؟ 
⚠️   در آئین‌نامه آموزشی  با توجه به پایه دانش‌آموز و زمان ترک تحصیل احکام متفاوتی وجود دارد و لذا عملکرد متفاوتی را می طلبد.
از طرفی در حال حاضر به صورت سیستمی این موارد قابل کنترل نیست، لذا اسامی افراد ترک تحصیل در سامانه سناد به صورت خودکار و پیش‌فرض از لیست‌های ثبت نمره حذف نمی‌گردد.
ادامه مطلب
دولت ، خانواده‌ها، معلمان و خود دانش آموزان چه کار باید بکنند تا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شادوپرنشاط شود؟
 
 
اولین گام برای ایجاد یک محیط شاد برای دانش آموزان در مدارس تفکیک وظایف هرکدام از کسانی است که به نحوی در این محیط نقش دارند حال چه به صورت مستقیم ،چه به صورت غیر مستقیم باشد.
ادامه مطلب
رئیس‌جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست تا نظر خود را درباره محیط مدرسه مطرح کنند و بگویند که دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به موضوع وضعیت
در طول سال تحصیلی ممکن است برنامه ریزی معلم برای به پایان رساندن مباحث درسی به خوبی پیش نرود و بخشی از مباحث در پایان سال عقب بماند. در زمینه مشاوره درسی این کلاس ها به منظور ارتقای کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان ایجاد می شود.  تعطیلی های اضطراری که معمولا به خاطر نامساعد بودن آب و هوا و حوادث طبیعی به وجود می آید باید به گونه ای جبران شود تا دانش آموز در پایان سال تحصیلی دچار سردرگمی نشود. کلاس های جبرانی به صورت معمول بین ۱ تا ۲ سا
- فعالیت دانش آموزان بر پایه سه محور داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی است.
- از ایجاد فضای رقابتی بین دانش‌آموزان خودداری شود.
- دانش‌آموزان مختارند خودشون یکی از فعالیت ها را انتخاب کنند و مجبور کردن آنها به انتخاب یک فعالیت مشخص ممنوع است.
- اجبار کردن دانش‌آموز به خرید کتاب یا هر چیز دیگری که بار مالی دارد ممنوع است.
- دانش‌آموزان قبل از عید کاملا توجیه شوند.
- همه دانش‌آموزان در طرح شرکت داده شوند.
- از دادن تکلیف کتاب‌های درسی خو
اگر مجبور شدم بین یک معلم شگفت انگیز و فناوری شگفت انگیز انتخاب کنم ، هر وقت معلم را انتخاب می کردم. اما ما باید این معلمان را با ابزارهای بهتر توانمند کنیم تا در وظیفه خدمت به جمعیت دانش آموزانی که نیازهای متنوعی دارند ، درگیر شوند. در سال 2020 ، آنها ابزارهایی خواهند داشت که به هر دانش آموز می توانند در محیطی با چرخه سریع ، بهبود مداوم ، روی آنچه که برای نیازهای خود مناسب ترین است ، کار کنند. این کمک خواهد کرد که آموزش و پرورش ، که در دهه ها پیشر
معاون وزیر آموزش و پرورش:
حضور دانش آموزان در هیچ کدام از کلاس‌های درس از جمله کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها در این یک ماه الزامی نیست.
ساعت حضور معلمان در مدرسه مانند قبل است و هر معلمی در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد./ایسنا
چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۹۹@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال
شاد
 برنامه اندروید آموزش و پروش مربوط به شبکه آموزشی دانش آموزان است که در راستای آموزش مجازی دانش آموزان در روز های بحران که مدارس در مقاطعی به دلایل مختلف تعطیل می شوند راه اندازی شده است. هدف از استفاده این شبکه های اجتماعی ایجاد ارتباط میان مدیران، معلمان و دانش آموزان است. این شیوه ارتباط با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا شکل گرفته است. حتی بعد از بازگشایی مجدد مدارس این طرح قابل استفاده است.
ادامه مطلب
سلام
به نظر شما نحوه برخورد با دانش آموز قوی از نظر درسی که به دانش آموزان ضعیف تر بی احترامی میکنه چیه؟ 
مثلا میگه این باز خواست سوال حل کنه، یا اینکه میگه وقت کلاس رو میگیری و هیچی بلد نیستی و ...، تازه مانع از این میشه که کنار دانش آموز قوی بشینی. و اگر ازش سوال درسی کنی بهت اشتباه جواب میده. 
و اگر در جمعی از دانش آموزان قوی قرار بگیری و از بقیه آن ها سوال کنی مانع از پاسخ صحیح آن ها میشه. و اگر هم  سوالی درست جواب بدم میگه تو حرف نزن. در ضمن این
مصوبات کلی انجمن نماز در طی نیم سال دوم:
1_همکاری در شرکت دانش آموزان در نماز جمعه
2_توضیح برخی مسائل در رابطه با نماز جماعت در مراسمات صبحگاه برای دانش آموزان
3_تقویت روحیه دانش آموزان در امر نماز
4_شناسایی استعداد های بالقوه در زمینه نماز
5_تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ نماز با کمک اولیاء
سلام
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا یکنواخت و کسالت آور
‍ مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند:
المپیاد ورزشی درون و برون مدرسه ای، پرمخاطب ترین برنامه ورزشی دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند در آیین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی برون مدرسه ای دانش آموزان دختر این شهرستان که با حضور معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت ، جمعی از کارشناسان حوزه ستادی مدیریت آموزش و پرورش و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سالن سینما آزادی برگزار شد، گفت: المپیاد ورزشی درون و برون مدرسه ای، پر
جلسه شورای دانش آموزی دبیرستان نمونه بحرالعلوم روز شنبه 98/11/12 برگزار و موراد ذیل به تصویب رسید.
1- اجرای ویژه برنامه های دهه مبارک فجر با همکاری کمیته مناسبت های شورا
- تزیین آموزشگاه
-برگزاری جشن دهه فجر در آموزشگاه روز دشنبه98/11/21
- تشویق و ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در راه پیمایی 22بهمن 
 
2- مصوب گردید به دانش آموزان فعال در برنامه های صبحگاهی تقدیر نامه با امضای امام جمعه محترم شهر فارسان و مدیریت آموزشگاه اهدا گردد.(از هر کلاس یک نفر)
3- با تو
برای افرادی که مشغول به کار هستند، پیدا کردن مشاوره ای که با زمان های خالی آن ها مناسب باشد سخت و زمان بر است، در این زمان است که استفاده از مشاوره درسی و رفع اشکال تلفنی می تواند بسیار به صرفه باشد. با مشاوره تلفنی به راحتی می توانید در خانه و یا محل کارتان  و در هر مکانی که حضور دارید با معلمان مجربی که سال ها است در آموزش و پرورش حضور داشته اند گفتگو کنید. برای کسانی که از بیماری های جسمی رنج می برند مشاوره تلفنی اثبات کننده حمایت از آن ها است
مدرسه خانۀ دوم ماست.این جمله را در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم خواندیم.چه خوب است که در خانۀ دوم خود مانند خانۀ اولمان شاد باشیم.
واژۀ مدرسه را می توان به صورت محل داشتن روزی سالم و همگانی معنا کرد.
داشتن روزی سالم یعنی داشتن روزی شاد ودلپذیر.میدانیم که روز شاد و دلپذیر خود به خود نمی آید وباید آن رابسازیم و باید محلی که آنجا هستیم راشاد ودلپذیر کنیم.
شاد ودلپذیر کردن مدرسه به تنهای نمی شود و باید به کمک خانوادۀ خود یعنی تمامی دانش آموزان
با سلام خدمت اولیای محترم ودانش آموزان عزیزم
باتوجه به تعطیلات پیش آمده با احترام خواهشمندم توجه خاصی نسبت به پیگیری تکالیف و دروس دانش آموزان داشته باشید تا دانش آموزان از مباحث آموزشی فاصله نگیرند.
تکالیف مربوط به پنج شنبه مورخ۹۸/۱۰/۵ وجمعه۹۸/۱۰/۶ به شرح زیر است:
جزوه های ریاضی مربوط به فصل دوم(کسر)و فصل سوم(نسبت،تناسب ودرصد)را با دانش  آموزان تکرارو تمرین کنید.همچنین کاربرگ های داده شده مربوط به همین مباحث رامرورکنید.
از دانش آموزان بخ
تعداد کل دانش‌آموزان ژاپنی در سال تحصیلی جاری حدود نیم میلیون از تعداد دانش‌آموزان ایران کمتر است. 
بودجه امسال آموزش و پرورش ژاپن 165 میلیارد یورو است. 
بودجه امسال آموزش‌ و‌‌ پرورش ایران 5.2 میلیارد یورو است. 
اگر آموزش و پرورش ژاپن را انسان زنده‌ای فرض کنیم که برای شادابی و مولد بودن به 165 میلیارد یورو بودجه نیاز دارد، بودجه 5.2 میلیارد یورویی آموزش و پرورش ایران همان هزینه کفن و دفن این پدیده می‌شود. 
امسال در ایران برای هر دانش‌آموز حد
برنامه امتحانات نوبت اول آموزشگاه به دانش آموزان ارائه شد. امتحانات طبق دستورالعمل اداره ذیربط از 7 لغایت 25 دی ماه برگزار می گردد. امید است با تلاش دانش آموزان عزیز و حمایت خانواده های گرامی در پایان برای یک یک دانش آموزان توام با موفقیت باشد برنامه امتحانات نوبت اول
این روزها فضای مجازی پر شده از کلیب های رقص و آواز دانش آموزانی که به بهانه ی شادی و خوشحالی و البته با کمک معلمان و مدیرانشان، هنجارها را پشت سر گذاشتند !معلمانی که بصورت فله ای و بدون گزینش و مدیرانی که به دلیل مسامحه و بده بستانهای انتخاباتی بر سر کارند!
بدیهی است که قسمت اعظم تربیت سرمایه های کشور یعنی دانش آموزان به دست معلمان و مدیران هر مجموعه رقم می خورد و اگر در انتخاب معلم و مدیران سهل انگاری و مسامحه ای صورت گیرد آینده ی کشور در معرض
سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به چند پرسش پیرامون ثبت نام در شبکه شاد پاسخ داد.مهدی شرفی، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به چند پرسش والدین و معلمان پیرامون ثبت نام در شبکه شاد پاسخ داد.شرفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم احراز هویت دانش آموزانی که از سیم‌کارت‌هایی به جز همراه اول استفاده می‌کنند اظهار کرد: مشکلی در این زمینه برای دانش آموزان وجود ندارد و وورد آنها ارتباطی ب
                                          بسمه تعالی
     اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری                                                                   تاریخ20/1/98
  مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان شهرکرد                                                           شماره : .........................                                                                                                            
Gateway Timeout
ادامه خواندن
دیگر سایت ها :

پایان نامه تأثیر ویژگی‌های شغل بر خلق دانش در کارکنان نیروگاه برق گلستان :: نقد و بررسی متون پایان نامه ها
پایان نامه اثر بخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر افزایش هوش فرهنگی دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی شهر قزوین :: بررسی پایان نامه های دانشگاهی
از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.
به عنوان  مثال:
مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:
دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.
بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده با
دانش آموزان عزیز پس از عرض سلام و تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و آرزوی سلامت برای کلیه دانش آموزان  و خانواده های محترم آنها به اطلاع می رساند که دانش آموزان عزیز می توانند به صورت رایگان  از طریق سامانه ی :  sch125.ir  پس از تشکیل نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (به صورت دلخواه) و تکمیل مشخصات فردی دانش آموزان در قسمت پروفایل سامانه اقدام کرده و از امکانات آموزشی آن به طور رایگان استفاده نمایند . در ضمن محل قرار گرفتن فیلم آموزشی تولید شده توسط دب
✅پیاده کردن طرح شهردار مدرسه در دبستان هیئت امنایی باجغلی
در این طرح، دانش آموزی، به انتخاب و صلاحدید شورای مدرسه، به عنوان شهردار مدرسه، نصب و عزل می شود و وظیفه آن، انتخاب زیر گروه و مجموعه ی زُبده خود می باشد که کار آنها بهداشت و نظافت در زمینه (لباس، کلاس، محیط، سطل زباله) هست و برای آگاهی دانش آموزان و معلّمان خود کارت وظیفه درست می کنند.
با اجرا شدن طرح، کودکان از همان دوران کودکی و نوجوانی با مفاهیمی همچون مشارکت ، مدیریت و .... آشنا شون
چگونه یک دانش آموز بی نظم را منظم کنیم؟
 
روش برخورد با دانش اموزان بی انضباطروش های کنترل کلاس
قطعا برای شما هم بارها پیش آمده که در کلاس درس با دانش آموزان بی نظم مواجه شده باشید و شما را خسته کرده باشند استاد سلام مرجع تدریس خصوصی استراتژی هایی برای اداره دانش آموز بی نظم به شما پیشنهاد میدهد همراه ما باشید :
با توجه به مدت زمانی که معلمان با دانش آموزان خود دارند میتوانند تأثیر زیادی بر روی آنها بگذارند.
معلم خوب زمان آموزشی را حداکثر و ح
مدیران مدارس وظیفه دارند فرایند آموزش‌وپرورش را درجهت رشد و بالندگی دانش‌آموزان تسهیل کنند. بر همین اساس، آنان علاوه‌بر توجه به جنبه‌های آموزشی، باید جنبه‌های روحی و روانی دانش‌آموزان و همکاران خود را نیز مورد توجه ویژه قرار دهند. بی‌تردید، غفلت از شرایط روحی معلمان و دانش‌آموزان از سوی مدیران، دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی را با دشواری مواجه می‌کند. مدیرانیکه به جنبه‌های مختلف رفتار همکاران خود توجه دارند و برای شاداب‌سازی ب
از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.
به عنوان  مثال:
مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:
دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.
بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده با
معلم شاد میتواند باعث شاد شدن دانش آموزان شود 
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگ
وظیفه دانش‌آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب‌ها و محتوای علمی درس‌ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه خودباوری از وظایف آنان است.
 
دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌توانند هم زمان با تحصیل، بذر باور را در زمین بارور دل‌ها بیافشانند و نهال ایمان را در بوستان جان خود بنشانند تا پس از فراغت از تحصیل شاهد شکفتن شکوفه صداقت بر شاخسار وجودشان باشند.
اگرچه دانش‌آموزان قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایرا
من در مدرسه ای درس می خوانم که ارتباط بین معلمان کادر آموزشی و دانش آموزان بسیار دوستانه و مناسب است. دانش آموزان در موقعیت هایی که احساس می کنند دوستشان نیاز به کمک دارد به او کمک کرده و او را شاد می کنند. دانش آموزان برای شرکت در کار های گروهی،مسابقات،المپیاد ها و جشن ها همیشه پیش قدم هستند و به طور کلی فضای مدرسه بسیار عالی است.
امیدوارم همه ی کودکان و نوجوانان سرتاسر دنیا بتوانند در محیطی مناسب به تحصیل خود ادامه دهند و دغدغه شان فقط درس ب
 راهکارهای مناسب جهت شاداب سازی در مدارس


 – تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس

– تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها

– توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس

– بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر

– ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه

– شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس

نارضایتی تحصیلی می گردد (هالند، ۱۹۹۴، نقل از پیترزاک[۲۹] ،۲۰۰۱).  همچنین معـلمان باید با انواع مختلف سـبک های یادگـیری دانش آموزان آشـنا باشـند و با هر کدام از آنها تا حد امکان متناسب با سبک خود او برخورد نمایند (دنیـس[۳۰]،۲۰۰۴).
سبک های مختلف یادگیری همچنین بر روش آموزش معلمان تأثیر می گذارند. معلمان نابسته به  زمینه موقعیت های آموزشی غیر شخصی یا به اصطلاح خشک را بیشتر ترجیح می دهند و غالبا بر جنبه های شناختی  نظری آموزش تأکید می کنند. در مقا
تعداد صفحات : 176 صفحه
آنچه معلمان برای تربیت دانش آموزان باید بدانند...
یکی از حقوق شهروندی که مردم حق مطالبه از دولت دارند، آموزش است. آموزش، صرفاً فرآیندی نیمکتی نیست که دولت‌ها، از طریق معلم و تخته سیاه به دانش آموزان ارائه می‌کنند. آموزش فرآیندی مستدام است که دولت‌ها موظفند به طور توقف‌ناپذیر برای همه اقشار، طبقات و گروه‌های سنی و جنسی فراهم آوردند. آمار دانش آموزان و دانشجویان به تنهایی گواه بر عملکرد آموزشی دولت‌ها نیست. بلکه رفتا
☸️نحوه بار گزاری عکس در سناد☸️
عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG یا JPEG، با وضوح تصویر 200 dpi باشداندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400 *300 پیکسل و حداقل 300*200 باشدجهت ارسال عکس دانش آموزان،از منوی "مدیریت دانش آموزان" ، گزینه "لیست دانش آموزان" را انتخاب کنیددانش آموز مورد نظر را در لیست دانش آموزان بیابید، سپس از دکمه ی عملیات گزینه ی "تصویر دانش آموز" را انتخاب کنیدبرای دانش آموز انتخابی، با کلیک روی دکمه Browseابتدا یک فایل تصویر انتخاب کنیدسپس دکمه
بی‌شک فضای شاداب و دوست‌داشتنی تاثیر زیادی در شکوفایی استعدادها، خلاقیت، پیشرفت تحصیلی، کارایی، پویایی و زنده‌دلی دانش‌آموزان دارد، مدرسه بانشاط- موجب باروری جسم و اندیشه کودکان و دانش‌آموزان می‌شود. انسان شاداب، پویا و پرتحرک‌ به زندگی امیدوار است و برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش می‌کند برعکس انسان افسرده و اندوهگین ‌و بی‌تحرک، احساس خستگی، درماندگی و ناامیدی می‌کند و در برابر مشکلات، ناتوان و عاجز است و لازمه تحقق و ایج
    خب ، پس از طی همه ی این مراحل ، هنوز یک مرحله برای رسیدن به هدف -یعنی نشاط و شادابی در مدارس- باقیست ؛ گفتیم برای رسیدن به هدف باید همه ی عوامل دست به دست هم دهند و متحد شوند تا به نتیجه ی مطلوبی برسند . حال نوبت به دانش آموزان رسید تا وظایف آنها نیز در تبدیل کردن مدرسه ی خود به یک مدرسه ی با نشاط تعیین شود.
    یکی از عواملی که باعث ایجاد محیط شاد در مدرسه می شود ، رقابت سالم بین دانش آموزان در موضوعات محتلف مانند درس ، مسابقات و... است ، اصلا یکی
در ژاپن توجه به احساس تعلق به مکانی به نام مدرسه زیاد است. یک معلم ژاپنی می‌گوید: دانش‌آموزان برای یادگیری به مدرسه نمی‌آیند. آنها برای دیدار با دوستانشان به مدرسه می‌آیند، بنابراین من بیشترین تلاش خود را برای کمک به دانش‌آموزان در پیدا کردن دوست صرف می‌کنم. وقتی دانش‌آموزی در یادگیری کند است تلاش می‌کنم که او با گروه‌های مختلفی از دانش‌آموزان ارتباط دوستانه برقرار کند و از آن لذت ببرد.
ادامه مطلب
یاحق
می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصرشادی آفرین درآن فراوان باشد.اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران ،معلمان ودانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی درایجادشادی ونشاط خواهندداشت.
حال این شادی ونشاط چگونه باید ایجاد شود؟اصلامنظورازشادی وشادبودن چیست؟تحقیقات نشان می دهد که شادی درواقع مجموع کیفیت دو احساس درونی ماست.یکی حس رضایت ودیگری کیفیت احساسات خوبی است
دانش آموز دارای حق آزادی عقیده و بیان و مصونیت پس از بیان است.
دانش آموز از حق تناسب محیط آموزش با فعالیت های آموزشی برخوردار است.
دانش آموزان حق دارند به طور یکسان از امکانات آموزشی بهره مند شوند.
هیچ دانش آموزی را نمی توان بی دلیل نسبت به مکالمات تلفنی و وسایل شخصی از قبیل کمدها و لباسها مورد تجسس قرار داد.
هنگام خواندن منشور حقوقی دانش آموزان با موارد بالا مواجه شدم که بسیار به نظر بنده جالب آمد؛ مواردی که به ندرت رعایت میشوند حتی برای منی
یاحق
نشاط و شادی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود و می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصر شادی آفرین درآن فراوان باشد. اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران، معلمان و دانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی در ایجاد شادی و نشاط خواهند داشت.
حال این شادی و نشاط چگونه باید ایجاد شود؟ اصلا منظور از
یاحق
نشاط و شادی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود و می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصر شادی آفرین درآن فراوان باشد. اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران، معلمان و دانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی در ایجاد شادی و نشاط خواهند داشت.
حال این شادی و نشاط چگونه باید ایجاد شود؟ اصلا منظور از
(هدف آموزشِ ناب تعلیم یا یادگیری نیست)
ویل جانسون، ترجمۀ حسام حسین‌زاده
 
در سپتامبر 2012، حدود 30 هزار معلم در شیکاگو برای نخستین‌بار در طول 25 سال گذشته دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب صرفاً به دلیل شکست مذاکرات بر سر دستمزد یا خدمات بهداشتی نبود. در این مورد، همان طور که بسیاری اشاره کرده‌اند، مسیر بنیادینِ آموزش عمومی مسئله بود. معلمان شیکاگو خودشان را به عنوان نخستین نیروی سازمانی برای مبارزه با چیزی اثبات کردند که اغلب «الگوی تجاری» اصل
 
 
 
 
 
 
حقوق کافی نیست!!!
وقتی حقوق معلمان زیر خط فقر و یا چسبیده به خطر فقر باشند یعنی معلم تامین نیست.وقتی تامین نیست، صددرصد به دنبال شغل دوم خواهدبود.وقتی تامین نیست، صددرصد فکر معلم درگیر مشکلات اقتصادی خواهد بود.وقتی معلم بعد از فارغ شدن از یک روز تدریس سخت و پرمشغله ، استراحت ندارد و تازه می رود سراغ شغل دیگرش ، قطعا از لحاظ ذهنی خسته هست و از لحاظ روحی در فشار قرار دارد.تامین نبودن معلم به لحاظ مالی و اقتصادی حتما باعث پایین آمدن نشا
سلام
اهمیت شادی در مدرسه
 
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسیجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا
برنامه ریزی در رابطه با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) و اجرای برنامه توسط اعضاء شورای دانش آموزی و پختن نذری شله زرد توسط اولیاء یکی از دانش آموان و پخش بین بچه ها. و دعوت از یکی از اولیاء دانش آموزان از آتش نشانی فرخ شهر جهت آموزش اطفاء حریق به همکاران و دانش آموزان و برنامه ریزی در رابطه با روز 13 آبان و اجرای برنامه ویزه و تهیه هدایایی به رسم یادبود توسط مدیر آموزشگاه برای کلیه دا نش آموزان.
ارسال گزارش گرامیداشت شب یلدا 
 ردیف       عنوان برنامه       زمان اجرا        مکان اجرا                     با مشارکت                 مخاطبین  هدف 
    1         جشن یلدا          98/9/30        نماز خانه مدرسه        شورای بسیج                دانش آموزان 
     2         پخت آش رشته    98/9/30        مدرسه                    همکاران                      دانش آموزان ودبیران 
      3          تهیه گاهنامه       98/9/28       --------                     شورای دانش اموزی        دانش اموزا
عوامل افت تحصیلی دانش‌آموزان‌
در عصر گسترش روزافزون اطلاعات و ارتباطات <عصر دانایی> به سر می‌بریم اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان به خوبی بیانگر این مطلب است که از مهم‌ترین نیازهای هر 
جامعه تعلیم و تربیت افرادی است که با اتکا به نیروی اراده و تعقل خویش منطقی بیاندیشد و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی دیگران، خود مولد 
دانش، فناوری و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل درعصر دانایی باشند، در این راستا با مشکلی اساسی
سناریو و الگوی تدریس
در
رابطه با سناریو و الگوی تدریس چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ،
برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها
منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ،
از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که
همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و
ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در سناریو و
پایان نامه نقش معلمان در افت تحصیلی دانش آموزان :
در گذشته معلم اساسأ منبع دانش و اطلاعات به شمار می رفت و نقش اصلی او عبارت بود از انتقال دانش  و اطلاعات به ذهن دانش آموزان و وادار کردن آنها به تمرین و تکرار برای به خاطر سپردن هر چه بیشتر این اطلاعات،تنبیه مهمترین روش برای وادار کردن دانش اموزان به یادگیری بود زیرا این اعتقاد وجود داشت که عدم یادگیری دانش آموز صرفا به سبب بی میلی او به یادگیری است و بعبارت دیگر نمی خواهد یاد بگیرد.اما در عصر
☸️نحوه بار گزاری عکس در سناد☸️
عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG یا JPEG، با وضوح تصویر 200 dpi باشد
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400 *300 پیکسل و حداقل 300*200 باشد
جهت ارسال عکس دانش آموزان،از منوی "مدیریت دانش آموزان" ، گزینه "لیست دانش آموزان" را انتخاب کنید
دانش آموز مورد نظر را در لیست دانش آموزان بیابید، سپس از دکمه ی عملیات گزینه ی "تصویر دانش آموز" را انتخاب کنید
برای دانش آموز انتخابی، با کلیک روی دکمه Browse
ابتدا یک فایل تصویر انتخاب کنید
سپس د
● ایجاد نشاط برای دانش آموزان
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
۷) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب کردن
                                          بسمه تعالی
       اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری                                           تاریخ20/1/98
  مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان شهرکرد                                                           شماره : .........................                                                                                                              
                    
اصول استاندارد بر فعالیت های یک مدرسه شاد
- مدیریت مشارکتی
- مشارکت دانش آموزان و معلمان در فعالیت های آموزشی و تربیتی
- مشارکت خانواده ها در فعالیت های آموزشی
- توجه به اصل نگرش ، اصل دانش و اصل توانایی
- پیگیری ، نظارت و اصلاح مداوم برنامه ها
- بهره گیری از فرصت های ویژه و همچنین ایجاد محیط شاداب با برقراری تمهیدات مناسبی چون بهره گیری از رنگ ها و ایجاد زمینه های مطلوب
انواع روش های تدریس (pdf)

 
این مقاله در 27 صفحه فایل pdf تهیه شده است و به بررسی انواع روش های تدریس می پردازد نسخه قابل ویرایش مقاله نیز در همین سایت ارائه می گردد.
بسیاری از معلمان در تلاشند تا فرآیند آموزش را از حالت منفعل بیرون بیاورند و دانش آموزان را ترغیب کنند تا به صورت فعالانه در یادگیری مطالب درسی مشارکت داشته باشند.یکی از الگوهای آموزش «دانش آموز محور»، الگوی تجربه و گفت وگو است. در این الگو تمامی فعالیت های آموزشی برپایه تجربه و گفت و
طبق جلسه شورای مدرسه قرار شد در هر ماه جهت تقدیر از دانش آموزان برتر عرصه پرورشی و بخصوص حضور فعالانه در مراسمات نماز و صبحگاه مدرسه ، هر ماه از سه دانش آموز فعال این حوزه تقدیر شود. دانش آموزان برگزیده ماه مهر آقایان محمد همتی،محمد مراد رییسی و علی محمدی و برگزیدگاه ماه آبان آقایان محمد کرمی، امیرحسام میرزاییان و حسن عسگر بودند. 
جلسه ستادی با حضور مدیریت و معاون پرورشی و شورای دانش آموزی در تاریخ 20|7|98دردبستان مشتاق برگزار گردیدو تصمیماتی مبنی بر برگزاری بهینه انتخابات اتخاذ شد.
1-کلیه دانش آموزان کلاس های سوم به بالا جهت برگزاری انتخابات توجیه شوند
2-شرایط عضویت به عنوان کاندیدا شدن برای دانش آموزان توضیح داده شود
3-کاندیداها در برنامه صبحگاه اهداف و نظرات خود را بیان کنند
4-دانش آموزان تراکت های تبلیغاتی خود را در معرض دید دانش آموزان قرار دهند.
5-شورای مدرسه صحت صل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها